Energizing Soy Protein (ESP) Shaklee pilihan saya :)

Assalamualaikum....

Fuhhh....terlalu lama tinggalkan blog tanpa sebarang update dek kerana tuntutan kerja hakiki. Tapi ieymah masih aktif dalam dunia Shaklee ni di facebook dan instagram. Hari ni balik lewat sikitlah nak perabih update pasal ESP. Akhir-akhir ni ramai pulak dok whatsapp ieymah kenapa asyik update minum ESP? Best sangat ka ESP ni? Bukan soya tak baguih ka? Laaa..angpa ni kalau ESP tak baguih ieymah tak minum dan tak ajak angpa minum.Sapa teringin nak rasa mai umah nak hidang segelas, mesti balik bawa setong ESP.

Ok ieymah tak mau bebel bukan-bukan, hari ni nak share pasal GMO dan Non GMO. ESP adalah soya Non GMO. Jom zooomm pasal benda ni.

> GMO ni singkatan daripada Genetically Modified Organism iaitu tumbuhan / atau haiwan yang telah dimodifikasikan atau kata lain dah diubasuai secara genetik.

> Kenapa soya GMO tidak selamat dimakan secar berterusan?
1) Meningkatkan risiki mengalami reaksi alahan.
2) Memperlahankan proses penghadaman protein dalam soya.
3) Mengganggu sistem pembiakan lelaki dan wanita.
4) Boleh mengganggu fungsi hati.
5) Mengganggu pertumbuhan dan perkembangan bayi dalam kandungan. Ibu yang mengandung harus memilih soya yang selamat untuk diminum.

> Kebanyakan soya yang terdapat di pasaran adalah soya GMO. Ada juga protein soya yang diproses dengan alkohol yang akan mengakibatkan soya kehilangan manfaat daripada isoflavanes.

> Tetapi Shaklee telah menghasilkan ESP daripada Soya Non GMO.Non GMO bermaksud soya tidak disuntik untuk mengubah faktor genetik yang asal dimana ia diproses pada suhu yang rendah. Soya yang terkandung dalam ESP adalah soya dibasuh dengan air bersih supaya dapat mengekalkan isoflavanes, genistein dan daidzein yang membolehkan anda mendapat sepenuh manfaat daripada soya. 

> ESP dilengkapi dengan 9 jenis asid amino yang tidak dapat dihasilkan oleh badan bagi memenuhi keperluan tubuh badan untuk kesihatan yang berpanjangan. InshaAllah.

> ESP juga mempunyai kandungan Indeks Glisemik yang rendah sesuai bagi mereka yang mengalami diabetis terutamanya juga sesiapa sahaja.

Untuk dapatkan info lebih banyak,angpa boleh contact ieymah
FB : Ieymah Ismail
Page FB : Vitamin Untuk Sihat & Cantik
SMS / Whatsapp : 0164451554



 "Vitamin Untuk Kesihatan & Kecantikan"
Terima Kasih Daun Keladi, Esok-esok Jemput Singgah Lagi (^_^).

No comments:

Copyright © 2012 | Reserved to Acik Ieymah's Cool Belog | Designed by Kay SBK