Cara menghilangkan senggugut


Assalamualaikum....

Ramai wanita yg mengambil ringan tentang senggugut.Asal sakit ja mesti cepat nak telan ubat bg hilang senggugut kan.Tapi tahukah anda pengambilan ubat hanya sementara saja untuk kurangkan rasa tidak selesa. Apa kata pada tahun 2015 ni anda tukar cara menghilangkan senggugut dengan pengambilan vitamin harian. Dengan pengambilan vitamin, anda boleh mencegah lebih awal.

Ramai ja wanita bila datang ja sakit senggugut, langsung tak boleh nak bangun, tak boleh nak cakap apa-apa dah. Ieymah pernah alaminya dan alhamdulillah dengan mengamalkan vitamin daripada Shaklee, senggugut pun hilang. Nak tahu vitamin apa,mai nak introduce kat anda semua.


GLA COMPLEX
  • GLA Complex berfungsi bagi menstabilkan hormon wanita.Terdapat 1 jenis bahan yg dinamakan Gamma Linolenic Acid di dalam GLA. Ia bagus untuk melegakan kesakitan dan memberi keselesaan semasa datang haid. Apabila GLA diambil secara berterusan tahap kesihatan dapat ditingkatkan boleh mencegah tubuh daripada risiko penyakit berkaitan pelvik seperti fibroid.
OSTEMATRIX
  • Ostematrix membekalkan kalsium, vitamin D, magnesium dan nutrein penting untuk mengurangkan simptom-simptom senggugut seperti perut kembung, kekejangan, cepat naik angin dan murung sepanjang hari.
B-COMPLEX
  • B-complex mengandungi 8 jenis vitamin B termasuk asid folik yang diperlukan oleh tubuh badan untuk membekalkan tenaga kepada badan, lebih fokus & emosi menjadi lebih stabil. Apabila kita kekurangan vitamin B, paras estrogen akan  meningkat dan kesan PMS. 

Mereka sudah, anda bila lagi?Mencegah lebih baik daripada merawat.Apa kata wanita?






Di samping pengambilan set senggugut ini secara konsisten, anda juga blh lakukan perkara di bawah bagi mengurangkan rasa sakit senggugut ini.

  1. Ambil tuala yang telah direndam dengan air suam dantuam pada bahagian yang sakit.
  2. Banyakkan makan makanan yg membekalkan kalsium yg tinggi.
  3. Elakkan minuman berkafein dan bergas.
  4. Kawal emosi dan elak daripada stress.

Sebarang pertanyaan atau ingin mendapatkan set melegakan rasa senggugut ni boleh la hubungi ieymah melalui
Facebook : Ieymah Ismail  (Add dulu na)
SMS / Call / Whatsapp : 0164451554



 "Vitamin Untuk Kesihatan & Kecantikan"
Terima Kasih Daun Keladi, Esok-esok Jemput Singgah Lagi (^_^).

2 comments:

Cekgu Norazimah said...

good sharing ;)

CN follow sini 719 dari segmen http://www.cekgunorazimah.com/2015/03/awesome-giveaway-part-4-by-fatindiana.html

Ika said...

thanks share. :)

Copyright © 2012 | Reserved to Acik Ieymah's Cool Belog | Designed by Kay SBK